Navigace

Obsah

Informace pro zákazníky dodavatelů elektřiny nebo plynu, kteří ukončili nebo ukončují činnost

Typ: ostatní
Váš dodavatel elektřiny nebo plynu možná skončil, pokud si nejste jistí, situaci je potřeba okamžitě řešit.

Zkontrolujte si, kdo byl Vaším dodavatelem elektřiny nebo plynu, nebo zkontrolujte platby za elektřinu nebo plyn.

Dodavatel elektřiny nebo plynu
Pokud byla Vaším dodavatelem společnost A-PLUS Energie obchodní, BOHEMIA ENERGY entity, COMFORT ENERGY, EAGLE ENERGY, Energie České spořitelny, Europe Easy Energy, Kolibřík energie, Ray Energy, nebo X Energie a neřešili jste změnu plateb, ověřte si, zda nedlužíte za energie dodavateli poslední instance.


Platby za elektřinu nebo plyn
Na platebním dokladu SIPO nebo ve Vaší bance (trvalý příkaz) si ověřte, zda máte nastaveny platby za elektřinu nebo plyn.
Pokud ne a zálohy na energie žádným jiným způsobem nehradíte, dlužíte za energie dodavateli poslední instance. 
Pokud ano, peníze se strhávají, je vše v pořádku. Nemusíte nic řešit.


Co se stalo?
Pokud jste byli zákazníkem jedné z výše uvedených společností, nebo Vaše platby dodavateli elektřiny nebo plynu neodchází, tak Váš dodavatel skončil.
Zachovejte klid. Nejste na to sami. Situaci ale řešte co nejdříve!


Elektřinu ani plyn Vám nevypnou, aktuálně Vám je dodává dodavatel poslední instance.


Kdo Vám může pomoci, pokud si nevíte rady?
Vaše rodina nebo přátelé Vám jistě pomohou najít potřebné informace i problém řešit.
Zavolat nebo zajít můžete na místní úřad (obecní nebo městský), poradí Vám i Váš starosta, nebo Vaše starostka.


V každém případě si připravte poslední vyúčtování za elektřinu nebo plyn.


Co bude potřeba vyřešit? 
Je nutné zjistit, kdo je Váš dodavatel poslední instance, kontaktovat ho a vyřešit platby za elektřinu nebo plyn.


Dodavatel poslední instance je dočasná záchranná síť pro případ, když skončí Váš dodavatel. Proto je nutné vybrat si obratem nového dodavatele elektřiny nebo plynu.


Kde naleznete sami více informací?
Energetický regulační úřad (www.eru.cz) poskytuje veškeré informace k této situaci – o dodavatelích poslední instance včetně kontaktů, postup, jak změnit dodavatele, a odpovědi na často kladené otázky lidí, kteří se dostali do stejné situace jako Vy.


Občanské poradny (www.obcanskeporadny.cz), kde si můžete domluvit schůzku.


Místní úřady (městský nebo obecní), kam můžete také zajít osobně.

Svaz měst a obcí ČR Vám všem k tomu poskytuje a bude i nadále poskytovat maximální informační servis. Na našich webových stránkách můžete najít pomocnou ruku ve formě článků, odkazů či kontaktů.

Zde najdete například informace o mimořádné okamžité pomoci (MOP) https://www.smocr.cz/cs/cinnost/socialnezdravotni-oblast/a/mimoradna-pomoc, kterou Úřad práce poskytuje právě jako podporu občanů, kteří se vlivem vysokých záloh a růstu cen energií ocitli v nouzi.

Přehledně o pomoci informuje i web samotného Úřadu práce https://www.uradprace.cz/web/cz/-/s-rustem-cen-za-energie-muze-pomoci-up--1 či stránky MPSV https://www.mpsv.cz/pomoc-pri-rustu-cen-energii.

 

Níže naleznete informační letáky od Energetického regulačního úřadu, kde jsou uvedeny podrobné informace, jak nastalou situaci řešit.


Přílohy

Vytvořeno: 30. 11. 2021
Poslední aktualizace: 13. 5. 2022 07:45
Autor: